AKTUÁLNÍ INFORMACE
Ostatní


Česká pošta s. p. - informace

27.1.2023

Dne 09. 02. 2023 dojde k dočasné krátkodobé uzavírce provozovny pošty Velešín, 38232. Provozovna bude z technických důvodů uzavřena na nezbytně nutnou dobu.

 

Po dobu jejího uzavření budou poskytované služby zajištěny provozovnou Český Krumlov 1 na adrese:             Latrán 193 v rámci otevírací doby:

 

Den v týdnu

HpV

PO

07:00-18:00

ÚT

07:00-18:00

ST

07:00-18:00

ČT

07:00-18:00

07:00-18:00

SO

08:00-12:00

 

Více informací poskytne p. Spáčil, vedoucí oblastní pošty II, Český Krumlov 1

posta.p202018@cpost.cz
Tel. 954 320 521



Informace k odpadovému hospodářství 2023

28.12.2022

Vážení spoluobčané,
v roce 2023 bohužel výrazněji vzrostou náklady na odpadové hospodářství. Firma svážející odpad ve městě a zajišťující likvidaci odpadu ze sběrného dvora zdraží v souladu s uzavřenou smlouvou své služby o cca 13 až 18 % (o výši inflace). Do nákladů za odpad se promítají i zákonné normy: poplatek za skládkování tzv. využitelných odpadů se každoročně zvyšuje – z 800 korun za tunu v roce 2021 na 1000 korun/t v roce 2023 (a až 1850 korun/t v roce 2030).

Zastupitelé města proto na svém prosincovém zasedání rozhodli (a to jedenácti hlasy ze čtrnácti přítomných zastupitelů, při hlasování nebyl dán žádný protinávrh) o nové sazbě poplatku za komunální odpad, která bude 960 korun/osoba/rok, což je o 10 korun měsíčně více než v roce 2022. I přes navýšení poplatků Velešín od občanů vybere maximálně 40 procent nákladů, zbytek bude financován z rozpočtu města.
Dodejme, že se za poplatkem neskrývá jen svoz komunálního odpadu. Dalšími službami jsou možnost uložení odpadu na sběrném dvoře šest dní v týdnu, v některých lokalitách svoz plastů a papíru přímo od domu (tzv. pytlový svoz) či svoz bioodpadu rovněž přímo od domu.

Město skrze dotace zajišťovalo již tři vlny dodávek kompostérů, které lidem zůstanou v jejich vlastnictví. V roce 2023 by snad měly být vypsány dotace na kompostéry znovu. Občany budeme informovat.

Další informace k odpadovému hospodářství naleznete v lednovém vydání našeho zpravodaje.obrázek web


Informace ke zřízení datových schránek

14.11.2022

Vážení spoluobčané, od 1. 1. 2023 na základě změny zákona automaticky získají datovou schránku podnikající fyzické osoby (živnostníci) a nepodnikající právnické osoby.

Přístupové údaje obdržíte doporučeným dopisem během měsíce ledna, února nebo března 2023. Datovou schránku si také můžete založit sami již nyní.

Více informací naleznete na webových stránkách www.chcidatovku.cz nebo na infolince 954 200 200.

Datová schránkaDatová schránka_


Informace EG.D vlastníkům a uživatelům pozemků - povinnost odstranění dřevin ohrožujících provoz elektrického distribučního zařízení

9.11.2022



Město Velešín zavádí pytlový svoz odpadu ve vybraných lokalitách

27.4.2022

Vážení spoluobčané,

od 16. května 2022 zahájíme v ulicích Slunečná, Svatojanská, Na Vrších, Kaplická, Latrán, náměstí J.V.Kamarýta a Holkov pytlový svoz tříděného odpadu (papír, plasty, kovy). Pytle si vyzvedněte zdarma na MěÚ nebo Sběrném dvoře. Více informací v letáku. Ty jsou postupně distribuovány do poštovních schránek domů v uvedených lokalitách.

SKM_C25822042710090_0001SKM_C25822042710090_0002


Hasičský záchranný sbor informuje o ochraně obyvatelstva a systému varování

2.3.2022

Přinášíme tiskovou zprávu Hasičského záchranného sboru ohledně ochrany obyvatelstva a systému varování.


V současné době reálně nehrozí v ČR riziko vojenského či jaderného útoku. Ověřujte si informace, nešiřte informace matoucí. Máte v okolí někoho osamělého? Kontaktujte ho a promluvte si s ním, co se děje.

Děkujeme.


Zpráva je dostupná zde: https://www.hzscr.cz/clanek/otazka-ochrany-obyvatelstva-varovani-a-ukryti.aspx 





Pronájem kanceláře

27.4.2021

Na adrese náměstí J. V. Kamarýta 131, Velešín nabízíme k pronájmu kancelář o velikosti 16 m2, včetně vybavení.

Info: SMM - Karel Krejčí - tel. 602 379 331


Nový hospic v Českém Krumlově

18.1.2021

V Českém Krumlově se otevřel Domácí hospic sv. Víta, pod záštitou Hospice sv. Jana N. Neumanna v Prachaticích. Jedná se o domácí hospicovou péči a terénní odlehčovací službu. Více informací sdělí Mgr. Vršníková na telefonním čísle 739 130 330.


Revize katastru - vaše práva a povinnosti

27.11.2020



Ukliďme svět, ukliďme Česko - aktuálně k úklidovým akcím

16.3.2020

Po dobu trvání nouzového stavu a karantény se akce zaregistrované na www.UklidmeCesko.cz nemohou uskutečnit. Stejně jako už roky vybízíme veřejnost k odpovědnému chování k přírodě a veřejným prostranstvím, vyzýváme nyní k odpovědnosti vůči našim spoluobčanům (v prvé řadě nejvíce ohroženým seniorům). Konání organizovaných úklidových akcí je do ukončení stavu nouze pozastaveno, stejně jako distribuce úklidových pomůcek (pytlů a rukavic). Až se situace uklidní, budete mít možnost své dříve zaregistrované akce přesunout na nové termíny, s největší pravděpodobností podzimní.


Žádost vedení města vůči občanům

12.3.2020

Vážení spoluobčané,

situace okolo koronaviru v ČR začíná být vážná. Nejdůležitější ze všeho je vzájemná ohleduplnost a respektování nařízení. 


- respektujte dodržování karantény po návratu z rizikových oblastí

- respektujte pravidelné mytí rukou a opatření proti šíření koronaviru

- v případě projevů příznaků respiračního onemocnění kontakujte obvodního lékaře

- v případě podezření na nákazu koronavirem kontaktujte linku 112

   (více informací, jak postupovat, je zde: https://www.kraj-jihocesky.cz/koronavirus-preventivni-informace)

- minimalizujte návštěvu úřadů, včetně MěÚ Velešín - použijte mail, telefon. Poplatky lze uhradit později.


Informace jsou neustále aktualizovány a zpřesňovány, sledujte zpravodajství a web města. 


Petr Vágner


Seniorpas a rodinné pasy

17.1.2020

Vážení občané,

Jihočeský kraj připravil a finančně podpořil pro občany Jihočeského kraje dva projekty - SENIOR PAS a RODINNÉ PASY.


SENIOR PAS

Senior pas je projekt, který podporuje občany nad 50 let a více. Účast na projektu a využívání slev je pro seniory díky podpoře Jihočeského kraje bezplatná.

Více informací na www.seniorpasy.cz


RODINNÉ PASY

Projekt Rodinné pasy je založen na systému poskytování slev rodinám z Jihočeského kraje s alespoň jedním dítětem do 18ti let věku, včetně rodin neúplných, náhradních či rodin tvořených partnerským svazkem.

Více informací na www.rodinnepasy.cz

Číst celé  




Starší  

logo EU logo MMR


Mapová aplikace našeho města (Mapotip)

logo-munipolis



Předpověď počasí

logo-engel logo-eon logo-sdh-velesin logo-pratelevelesina logo-hradynamalsi logo-cevak logo-pomalsi logo-maspomalsi logo-sosvel logo-koupaliste